Home Latest News The court ruled in the case of the former editor of Channel...

The court ruled in the case of the former editor of Channel One for discrediting the RF Armed Forces.

0

Court delivered On July 13, near the Basmanny Court in Moscow, the decision of journalist Marina Ovsyanikova, who supported the opposition leader Ilya Yashin (included in the list of persons acting as foreign agents) and spoke negatively about the behavior, on the protocol to discredit the Russian Armed Forces special operations (SVO). At the time, she described hiring a CBO as a “crime”.

“Convicted Ovsyannikova of committing a crime under part 1 of article 20.3.3 of the Code of Administrative Offenses, was fined 50 thousand rubles,” the judge said.


The protocol was prepared on 17 July. on the same day detained At his place of residence in the Moscow region.

Sofia set

On July 15, Ovsyannikova held a solo strike on the Sofiyskaya Embankment opposite the Kremlin. The reason for the journalist’s speech was the Russian special operation in Ukraine. Ovsyannikova accused the authorities of “death of innocent children”.

She went to the set with a poster, and next to her children’s toys, smeared with red paint that looked like blood. The journalist was not detained during the action on the set.

first channel

On March 14, a journalist entered the studio of the Vesti program during a live broadcast with an anti-war poster. A protocol was drawn up in accordance with the article on the organization of a public event without prior notice (part 2 of article 20.2 of the Code of Administrative Offenses of the Russian Federation).

Upon the fact of the incident, he was fined 30,000 rubles for “violating the rules of holding a public event.”

Officials’ reaction

March 15, Kremlin spokesman Dmitry Peskov commented reporter’s speech on Channel 1. He also expressed his view that “First” is a “quality, timely and objective information brand”.

“As for this girl, it’s hooliganism. The TV channel and who should take care of it. It’s not on our agenda,” he said.

Answering journalists’ questions about whether any anti-war protest could be considered deliberately spreading false information, he said it was decided by “certain departments and certain bodies”.

On March 4 this year, Russian President Vladimir Putin signed a federal law establishing criminal liability for the “dissemination of knowingly false information about the country’s Armed Forces” and “public actions aimed at discrediting the use of the Russian military to maintain order.” To protect the interests of the state and its citizens.”

Working in Germany

It became known that on April 11, Ovsyannikova left Russia and got a job in the German edition of Die Welt. It is reported on the newspaper’s website that Ovsyannikova will be a freelance writer describing events in Russia and Ukraine. The journalist did not work for the broadcast for a long time, on July 3 he announced the expiration of the contract with the German publication.

On July 4, it became known that she announced that she had returned to Russia to participate in the lawsuit against her ex-husband for parental rights over her daughter.

During the three months of work with Die Welt, two articles were published under the name Ovsyannikova.

The Moscow Meshchansky Court fined Marina Ovsyannikova, ex-editor of Channel One and ex-Die Welt journalist, 50,000 rubles under the protocol “Discrediting the RF Armed Forces”. Earlier, he went live with an anti-war poster on Channel One and repeatedly spoke about the conduct of a special operation by the Russian Armed Forces in Ukraine.


Source: Gazeta

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Exit mobile version